W 1 c poznaliśmy rodzaje wag i zastanawialiśmy się, po co cokolwiek ważymy. Wiele razy korzystaliśmy już z wagi kuchennej. Np. przygotowując posiłki wg przepisów, ale tym razem zważyliśmy także siebie na wadze łazienkowej. Nie mogło zabraknąć wagi szalkowej, której działanie doświadczamy na placach zabaw, bujając się na huśtawce typu ważka. Odkrywamy na niej, że najlepsza zabawa jest wówczas, kiedy po obu stronach usiądą dzieci mające podobny ciężar. Porównywaliśmy wagę piórek, styropianu, przyborów do pisania, kostek Rubika i klocków, różnych owoców, piłek, które swoją wielkością mogą nas bardzo zmylić. Układaliśmy je od najlżejszej do najcięższej i odwrotnie. Budowaliśmy wagi szalkowe z wieszaków i torebek, aby odmierzać po 1 kg jabłek, orzechów, ziemniaków i sprawdzić, jak różna jest ich objętość. Rozwiązaliśmy podchwytliwe zagadki: Co jest cięższe: kilogram piór czy kilogram kamieni? Kilogram waty czy kilogram cegieł? Na koniec dowiedzieliśmy się, czego symbolem jest waga, trzymana przez postać Temidy – greckiej bogini sprawiedliwości z opaską na oczach, mieczem w jednej dłoni, wagą szalkową w drugiej i wężem u stóp.