Dzień projektów edukacyjnych

10 listopada, 2018

Piątek 26 października był w naszej szkole Dniem Projektów Edukacyjnych. Realizowaliśmy następujące projekty:

Klasy 7 – „Szlakiem Warszawskich Żydów”
Przygotowaliśmy informacje na temat warszawskiego getta i jej mieszkańców, a następnie odnaleźliśmy ślady historii w przestrzeni stolicy. Zanim jednak wcieliliśmy się w role przewodników po Warszawie, obejrzeliśmy dwa filmy: „Pianistę” i „Dzieci Ireny Sendlerowej”.

Klasy 8 – Szlakiem bohaterów „Kamieni na szaniec” A. Kamińskiego
Odwiedziliśmy miejsca, w których rozgrywały się wydarzenia opisane przez Aleksandra Kamińskiego. Rozpoczęliśmy od wizyty w Mauzoleum Walki i Męczeństwa Polskiego przy al. Szucha 25, następnie dotarliśmy  pod Arsenał, gdzie opowiadaliśmy o akcji odbicia Jana Bytnara. Złożyliśmy tu kwiaty oraz zapaliliśmy znicz. Kolejnym miejscem na naszej drodze było Muzeum Więzienia Pawiak. Wycieczkę zakończyliśmy na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. Zapalaliśmy  znicze na mogiłach harcerzy Szarych Szeregów oraz Aleksandra Kamińskiego, podziwialiśmy ich bohaterskie czyny, wsłuchiwaliśmy się w ich wojenne losy…

Klasy Gimnazjalne – „Praga to też Warszawa”
Spędziliśmy czas na Pradze, poznając uroki i tajemnice tej dzielnicy naszego miasta. W ramach realizacji projektu „Praga też jest w Warszawie” odwiedziliśmy warszawskie zoo, porozmawialiśmy o drugiej linii metra, szukaliśmy praskich kapliczek na starych podwórkach, odwiedziliśmy praskie katedry i bazar Różyckiego, przeprowadziliśmy szereg rozmów tak z mieszkańcami Pragi, zarządzającymi Stadionem Narodowym, odwiedzającymi centrum „Koneser”, jak i z popem w praskiej cerkwi. Dzień zakończyliśmy wizytą w uroczym Muzeum Pragi. Naprawdę fajną mamy dzielnicę po prawej stronie Wisły.

LO – „Warszawa Prusa”
Pojechaliśmy na wycieczkę po Warszawie, w celu zrealizowania projektu „Warszawa Prusa”. Spacer odbyliśmy z naszym cudownym księdzem o. Dariuszem i panem prusologiem Konradem Nicińskim, który miał nas oceniać. Każdy z uczniów przygotował informację dotyczącą obiektów z Warszawy Prusa Głowackiego i Wokulskiego (jednego z głównych bohaterów „Lalki”). Mówiliśmy m.in. o Placu Trzech Krzyży, Powiślu, sklepie Wokulskiego i Łazienkach. Skupiliśmy się głównie na zmianach, które zaszły na przestrzeni lat w dawnych miejscach. Choć dzień nie należał do najcieplejszych (prawie) wszystkie punkty projektu zostały zrealizowane bardzo dobrze i w bardzo miłej atmosferze.

Zrealizowane projekty wykazały, iż jak co roku, wszystkie klasy starannie przygotowały się do swoich zadań.

Projekt Kampinos100 lat dla Niepodległej Polski